Kuharica za uspješan javni nastup

public_speakingSvi mi koji smo ikada bili u prilici javno nastupati, sigurna sam, imali smo u tom trenutku iste želje: prvo, da se tijekom našeg izlaganja osjećamo pouzdano i relaksirano, i drugo da naše izlaganje bude jasno, da publika bude dobrostiva prema nama te da u dijelu koji se odnosi na pitanja i odgovore briljiramo svojim znanjem i poznavanjem materije.

Da ispričamo našu priču i ostavimo upečatljiv utisak.

Isto tako, svi mi koji smo ikad bili u prilici javno nastupati znamo da ima i takvih trenutaka  kad smo zadovoljni nakon što smo završili, a ima i nastupa kad smo mislili da je sve pošlo krivo, da nismo dobro govorili, da publika nije shvatila što smo željeli reći, da se dosađivala i tada uvijek obećamo sebi: „Drugi puta ću se puno bolje pripremiti“ ili „Moram potražiti stručnjaka za javni nastup s kojim ću vježbati“.

Istraživanja pokazuju da se samo 5% izvrsnih govornika rađa s vještinama kojima plijene pažnju auditorija. Nas ostalih 95% primorani smo naše govorničke vještine vježbati i stalno usavršavati. Srećom, govorničke se vještine daju naučiti pa uz malo dobre volje i mnogo vježbe i mi ostali možemo postati vješti govornici. Svaki javni nastup nije samo puki govor koji ćemo izreći ili PowerPoint prezentacija koju ćemo održati. Javni nastup čini niz elemenata koji moraju biti harmonizirani kako bismo publici kojoj se obraćamo učinkovito izložili našu temu: tu su prije svega izgovorena riječ, odnosno sadržaj o kojem govorimo, naša neverbalna komunikacija, glas, postav tijela te izgled. Svakim nabrojenim dijelom šaljemo našoj publici poruku. Hoće li ona biti prihvaćena ili odbačena, ovisi o tome koliko smo osvijestili naše dobre strane pa ih razvijali. Ovisi i o tome koliko smo svijesni naših nedostataka pa smo ih spremni otkloniti. Ako tome pridodamo još i pozitivnu tremu koja neminovno prati svaki javni nastup, onda je jedino rješenje kvalitetna priprema i puno, puno vježbe.

Odgovornost za izgovorenu riječ u javnosti traži od svakog govornika da se kvalitetno pripremi za temu o kojoj će govoriti.

Imate i drugu šansu

 Nakon desetogodišnjeg treniranja i pripremanja klijenata različitih struka za javni nastup i iskustva koje sam stekla u radu s njima, kao i našoj međusobnoj interakciji, mogu odgovorno reći da svatko ima priliku popraviti loš javni nastup. Naravno, ukoliko razmišljate na način – “nisam pripremljen, ali budem već nekako” i zadovoljni ste s takvim razmišljanjem, onda dobro. Ali ako mislite da ste ostavili loš dojam iz bilo kojeg razloga i želite to popraviti, onda je vrijeme da zasučete rukave i počnete usavršavati svoj javni nastup.

Srećom, publika, bilo da sjedi u dvorani, sluša radio ili vas gleda ispred televizora ima kratkotrajno pamćenje. Ljudi žive svoje živote, većinu vremena zaokupljeni su svojim problemima u obitelji ili na poslu, tako da će o vašem nastupu razmišljati trenutak, dva i potom će im nešto drugo zaokupiti pažnju.  Eto vaše druga šanse za popravak!

kennedy-sotu1Utješno zvuči činjenica da je John F.Kennedy svoj prvi govor održao glave zabijene u govornicu tako da mu je virio samo vrh glave, tj. kose, kao i da je tadašnji guverner Bill Clinton na konvenciji Demokrata u Atlanti 1988. godine održao tako dosadan govor da je publika živnula tek kad je rekao…I kao zaključak…” .

bill-clinton Već i ovi primjeri su dovoljni kao ilustracija kako se usavršavanjem javnog nastupa i vježbom mogu postići odlični rezultati – naime, ova su dva govornika održala kasnije neke od govora koji su ostali i ostat će zapamćeni u povijesti ne samo američke nacije, nego i cijelog svijeta.

Dakle, hajdemo vježbati i vježbati!

Različiti mediji traže i različitu pripremu

 Iako se svako se naše istupanje pred ljudima koji nas slušaju (pažnja! već je i prezentacija pred kolegama ili pred članovima uprave vaše tvrtke javni nastup), neposredno i posredno, može svesti u kategoriju javnog nastupa, ipak su komunikacijski kanali ti koji će od nas zahtijevati da nastup prilagodimo njihovim specifičnostima. Ljudi koji nas slušaju na radiju i čuju samo naš glas za razlku od televizije gdje smo izloženi i vizualno i auditivno,  stvaraju o nama potpuno različite slike. Posebna je priča prezentacija pred publikom gdje smo izloženi pogledima većeg broja ljudi koji stvaraju o nama dojmove na svjesnoj, ali puno više podsvjesnoj razini.

Iskoristite svoj trenutak

 Andy Warhol darežljivo je smatrao da svatko od nas ima 15 minuta za svoj trenutak slave. Bez obzira jeste li prvi čovjek koji je zakoračio na Mjesec, ili ste upravo usred kriznog komuniciranja i dajete izjavu za TV dnevnik, znajte da tih 15 minuta zapravo traju samo jedan kratki trenutak. Već u  sljedećem, netko će drugi biti na vašem mjestu i uzeti svojih 15 minuta slave. Tih 15 minuta koji u brzom tempu današnjeg života traju kao treptaj oka, dočekajte i iskoristite spremni.

U nedjelju, 08. 09. čitajte „Kako izgraditi svoj osobni, prepoznatljivi stil javnog nastupanja“.

Copy of equilibrist Equilibrist Edition dio su projekta OTVORENI PROSTOR

Komentirajte i pitajte. Ako želite možete ostaviti svoj komentar u box ispod teksta ili mi pisati na mail: neda.fleur.janovski@gmail.com. Pozz, ugodan vam tjedan koji je ispred nas.

 

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s